8 Ağustos 2014 Cuma

Les Choristes / KORO


Merhaba arkadaşlar ^^
Fark ettim ki bu ara blogu fazla boşluyorum hep şu diziler yüzünden neyi ne zaman izleyeceğimi şaşırmış durumdayım (:
Hâl böyle olunca yazı yazmaya da üşeniyor insan (:
Bende kendi kendime sövdüm - ulan Havva kaldır parmaklarını yazı yazmalısın artık (: Ve işte buradayım (:
Yazılarımı okuyanlarınız bilir yada bilmiyorsanız söyleyeyim ben Çocuk Gel. ve Eğt. Alanı Özel Eğitim dalından bu sene mezun oldum (:
Bu nedenle çocuklar konusunda fazla hassasım (: 
Bugünde çocukları anlatan bir film önerisinde bulunacağım (:

Les Choristes / KORO


Fond de l’Etang, Fransa’da bir sayfiyede sorunlu erkek çocukları için eğitim veren yatılı okuldur.
20. yüzyılın ortalarında, egoist, disiplin delisi bir müdür olan M. Rachin tarafından yönetilmektedir. Felsefesi aksiyon-reaksiyon şeklindedir.
Bildiğimiz dayak atarak çocukları eğitmeye çalışırlar daha doğrusu eğittiklerini sanırlar.
Ancak müdürün bu bence vahşi eğitim sistemi asi çocuklarda ters etki yapar.
Bir gün okula Mathiue adında bir öğretmen gelir.
Hayatı boyunca iyi yerlerde olabilmek için çabalayıp durmuştur.
Her ne kadar çocukları asi ve yaramaz bulsa da Rachin gibi düşünmez.
Çareyi müzikte bulur.
Müziği en iyi iletişim aracı olarak düşünür.


Morhange adındaki bu tatlı çocuğun ana vokalist olduğu bir koro oluşturur.
Not : Yazının sonunda bu çocuğun şimdiki halini göstereceğim (: (: (:

Okulda kurduğu müzik korosu ile çocukların hepsini anlamaya çalışır.
Anlar da.
Herkese farklı pencerelerden bakma fırsatı tanır.
Çocuklar asi tavırlarını bir kenara bırakıp müzik ile sağlam temeller üzerine kurulu dostluk macerasına atılırlar (:

Mutlaka izleyin şiddetle tavsiye ederim (:


RESİMLER :
























Vee işte Morhange adlı çocuğun şimdiki hâli (:


O zamanlardan belliymiş ne kadar yakışıklı birisi olacağı (:




Sabırla okumanız ve keyifle izlemeniz dileğimle . . .




Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Yorumlarınızı esirgemezseniz sevinirim (:
Küfür, hakaret, hesap linkleri ve konuyla ilgisi olmayan yorumları yayınlamıyorum !