13 Nisan 2014 Pazar

7 Güzel Adam




Merhaba arkadaşlar sizlere bugün, merakla yayınlanmasını beklediğim bir diziden bahsedeceğim (:


Edebiyatımıza damga vurmuş 7 şairin hayatını konu alan dizinin çekimleri Kahramanmaraş'ta devam etmekte ve ardı ardına fragmanları yayınlanmaktadır. Büyük şairimiz Necip Fazıl Kısakürek'in öğrencilerinin adını 'Kara Lise' koydukları okulda yaşanmaktadır hikaye. 



Oyuncular :


Uraz Kaygılaroğlu (Erdem Bayazıt)




Baran AKBULUT (Cahit Zarifoğlu)






Kemal UÇAR (Nuri Pakdil)






Fatih Murat TEKE (Sait Zarifoğlu)







Çağdaş TEKİN (Ali Kutlay)





Orhan KANALP  (Alaeddin Özdenören)







Mertcan SEVİMLİ (Rasim Özdenören)





Yıldız Çağrı ATİKSOY (Zehra)







İlker KIZMAZ ( Kenan Hoca)















Şahika KOLDEMİR (Naciye)



















Bora CENGİZ (Cevat)



















Kenan BAL (Necip Fazıl KISAKÜREK)















1950 - 1970 yılların Kahramanmaraş'ında geçen dizinin yapımını Pusula Film, yapımcılığını İlksen Fırat ve Ömer Can üstlenirken, yönetmen koltuğunda ise Levend Demirkale oturuyor.

ŞAİRLERİMİZİN ŞİİRLERİNDEN :


Erdem Bayazıd - Boşluklu Yaşamak

Meydan boşalıyor caddelerde kapkara kalabalık
Yüzlerinde sezginin bozgunluğu
Demirleri kemiren parmaklar yorgun başıboş
Gözlere mermer gibi oturmuş korku
Ayaklarda boğuk bir telaş
Kör umursamaz bir sağırlık taşlarda
Üç ayaklı terazi sallanıyor boşlukta.



Cahit Zarifoğlu - Anılar Defterinde Gül Yaprağı 

Anılar defterinde gül yaprağı 
Gibi unutuldum kurudum 
Başıma düştü sevda ağı 
Bir başıma tenhalarda kahroldum 
Sen kim bilir rüzgârlı eteklerinle 
Kim bilir hangi iklimdesin, ben 
Sensiz bu sessizlikle 
Deliler gibiyim sensiz 

Bu sessizlikle 

Ayrılıkla başım belada 
Gözlerini çevir gözlerime 
Yoksa sensiz bu sessizlikle 
Deliler gibiyim 
Sensiz bu sensizlikle



Nuri Pakdil - Araf

Geliyor üstümüze bir yakup titremesi 
değişimin belirtisi şapkanın ironisi 

Kutlu öğleüstü ve akşam üstü 
özellikle şimdi akşam üstü 

Hiç eskimiyor ortadoğuda zaman 
çünkü en verimli bir alçı 

Dinç vakur sade genç elleri 
belirledi açıkça kutsal kitapta bütün kelimeleri 


Alaeddin Özdenören - Cebimde Ölümüm

Gülüm gülüm 
Bu kentin koynuna girdiğim günden beri 
Cebimde ölümüm 
Avuç avuç dağıtırım insanlara 
Bir türlü tükenmez ölümüm. 

Üzümleri aydınlatırım masal çarşılarını 
Yatağına sığmayan ırmakları 
Mağara içine gizlenmiş aşkları 
Yerler mühürlenince akşamları 
Kanlı sulara gömülürüm. 

Gülüm gülüm 
Benim ölümüm 
Çocukların kulaklarına küpedir 
Vitrin denizlerine zincirlenmiş çocukların. 



DİZİDEN KARELER (:












































FRAGMANLAR (:





                                                    







                        
                                                       


Dizi Müziği  (:

  





Şairlerimizin hayatının anlatıldığı '7 Güzel Adam' Cumartesi  akşamları TRT1 ekranlarında (:

Sabırla okumanız ve keyifle izlemeniz dileğimle (:



4 yorum :

  1. ellerine sağlık diziyi yeni izlemeye başladım ve başlamadan önce karakterleri tanımak için ilk önce şairlerimiz hakkında biraz araştırma yaptım ve daha sonra filmdeki karakterleri analiz edebilmek için arama motoruna bir şeyler yazdım ve bloğunuz ile karşılaştım ve karakterler hakkında ilk izlenime bloğunuz aracılığı ile sahip oldum, tekrar teşekkürler.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, yardımcı olabildiysem ne mutlu (: böyle güzel düşünceleriniz için ben çok teşekkür ederim (:

      Sil
  2. COK GÜZEL BİR DİZİ HER HAFTA İZLEYEMESEM DE FIRAKMANLARINI KACIRMIYORUM
    ÖZELİKLE SİİRLERİNİ COK SEVİYORUM

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benimde çok severek izlediğim bir dizi, yorumunuz için teşekkürler (:

      Sil

Yorumlarınızı esirgemezseniz sevinirim (:
Küfür, hakaret, hesap linkleri ve konuyla ilgisi olmayan yorumları yayınlamıyorum !